در چند هفته گذشته، توسعهدهندگان، مشتریان و منتقدان اپل، همگی با برنامههای این شرکت برای گسترش تبلیغات خود در اپ استور مخالفت کردهاند. گزارش ها همچنین نشان می دهد که اپل قصد دارد تبلیغات را در Apple Maps و Apple TV+ معرفی کند. به گفته یکی از افراد آشنا که در این گزارش به آن اشاره شده است، حتی با وجود گسترش تبلیغات، اپل هیچ جاهطلبی برای توسعه تجارت تبلیغاتی خود به اندازه متا یا گوگل ندارد.
یک گزارش جدید اختلافات داخلی اپل را فاش کرده است و باعث شده است که برخی از کارمندانی که در تجارت تبلیغات این شرکت کار میکنند، این نگرانی را ایجاد کنند که نمایش تبلیغات بیشتر به کاربران آیفون، تجربه ممتازی را که مدتهاست به مشتریان ارائه میشود، از بین میبرد. اطلاعات گزارش ها.
بر اساس این گزارش، برخی از مدیران بخش تبلیغات اپل قبلاً فروشندگان را تحت فشار قرار دادند تا فرصتهای تبلیغاتی را با استفاده از کلیدواژههایی که کمتر به برنامههایشان مرتبط بودند اما ارزانتر از سایر کلمات کلیدی بودند، به شرکتهای مختلف ارائه دهند. درخواستهای مدیران اغلب باعث ناراحتی فروشندگان میشد و به این واقعیت میافزاید که تیم تبلیغات اپل به اطلاعات تماس یا جزئیات مالی مربوط به توسعهدهندگان در اپ استور دسترسی نداشتند و باعث بیگانگی بیشتر آنها شد.
گزارش طولانی توسط اطلاعات به بررسی نحوه عملکرد تیم تبلیغات اپل و نگرانیهای داخلی مبنی بر اینکه تجارت تبلیغاتی رو به رشد این شرکت بسیار فراتر رفته است را بررسی میکند. بر اساس این گزارش، به عنوان مثال، فروشندگان تبلیغات اپل هنگام صحبت در مورد تجارت تبلیغات این شرکت از استفاده از کلمات کلیدی خاص منع شده اند. فروشندگان باید به جای گفتن «هدف گذاری»، «پلتفرم» به جای «الگوریتم» و «کلید واژه های رقیب» و «دفاع از برند» به جای «تسخیر» از «تصفیه مخاطب» استفاده کنند.سخنگوی اپل، در پاسخ به لیست کلمات ممنوعه، گفت اطلاعات این شرکت میخواهد کارمندان از زبانی استفاده کنند که با پیشنهادات اپل مناسب باشد و از آنجایی که اپل به تبلیغکنندگان اجازه نمیدهد کاربران خاصی را هدف قرار دهند، شرایطی مانند “هدفگیری” اعمال نمیشود. به گفته این شرکت، اپل به تبلیغ کنندگان اجازه نمی دهد جمعیتی کمتر از 5000 کاربر را هدف قرار دهند تا از حریم خصوصی کاربران محافظت کنند.
در همین حال، اپل پس از عرضه ناموفق در ماه گذشته، تبلیغات را در اپ استور برای دستههای خاص متوقف کرده است و این شرکت برنامهای برای گسترش تبلیغات به سایر خدمات رسمی نکرده است. مطابق با بلومبرگمارک گورمن، مدیر تبلیغات اپل، تاد ترزی، میخواهد درآمد فعلی اپل از کسبوکار تبلیغاتی خود را بیش از دو برابر کند و از ۴ میلیارد دلار فعلی به ۱۰ میلیارد دلار در سال برساند.