اپل اخیراً شروع به ارسال پرداختهایی به توسعهدهندگان منتخب اپ استور به عنوان بخشی از تسویه حساب 100 میلیون دلاری کرده است که در دعوای کامرون و همکاران علیه اپل، ادعا میکرد که اپل انحصار توزیع برنامههای iOS و خریدهای درون برنامهای را دارد. اپل از این تسویه حساب به عنوان “صندوق کمک به توسعه دهندگان کوچک” یاد کرد. انتظار می رفت که توسعه دهندگان واجد شرایط پرداختی بین…
فیس بوک راه جدیدی برای جلوگیری از خریدهای درون برنامه ای اپل با لینک های اشتراک Creator پیدا می کند
دوروف گفت اپل از اینکه تولیدکنندگان محتوا از تلاشهای خود بدون پرداخت مالیات 30 درصد درآمد کسب میکنند خوشحال نیست و تلگرام چارهای جز غیرفعال کردن پستها و کانالهای پولی در برنامه iOS خود ندارد. دوروف ادامه داد: «این فقط نمونه دیگری از این است که چگونه یک انحصار تریلیون دلاری از تسلط خود در بازار به بهای هزینه میلیونها کاربر که سعی در کسب درآمد از محتوای خود دارند سوء استفاده میکند.
با ارائه نسخههای بتا macOS Ventura 13.1، iOS 16.2 و iPadOS 16.2 امروز، اپل اولین نسخه از برنامه Freeform را که برای اولین بار در کنفرانس جهانی توسعهدهندگان معرفی شد، معرفی کرد. Freeform یک برنامه بوم دیجیتالی است که به کاربران آیفون، آیپد و مک اجازه میدهد تا در زمان واقعی با یکدیگر همکاری کنند. چندین نفر می توانند تصاویر، یادداشت ها،…
اپل iPadOS 16 را با Stage Manager، اپلیکیشن آب و هوا، اپلیکیشنهای کلاس دسکتاپ و ویژگیهای iOS 16 منتشر کرد.
مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، امروز تغییراتی را در ابزار “اشتراکها” فیسبوک اعلام کرد که در آن فیسبوک دستورالعملهای اپ استور اپل را در تلاش برای تضمین پول بیشتر برای سازندگان محتوا آزمایش میکند. با اشتراکها، سازندگان محتوا میتوانند به طرفداران خود اجازه دهند تا برای پرداخت هزینه اشتراک ماهانه، مشابه Patreon، ثبت نام کنند. فیس بوک در حال پیاده سازی یک “لینک تبلیغاتی” در …
اپل میگوید برنامهای برای کمیسیون تقریباً 50 درصدی خریدهای متاورس، ریاکاری متا را آشکار میکند.
اپل در ایمیلی به توسعهدهندگان این هفته اعلام کرد که تبلیغات مربوط به برنامهها به طور کلی از روز سهشنبه، ۲۵ اکتبر، در برگه اصلی اپ استور و در بخش «شاید هم دوست داشته باشید» در انتهای فهرستهای برنامههای جداگانه ظاهر میشوند. کشورها به جز چین همه تبلیغات در اپ استور دارای پسزمینه آبی و نماد «تبلیغ» هستند. “با تبلیغات تب Today، برنامه شما می تواند به طور برجسته در …
پاول دوروف در کانال تلگرام خود نوشت که اپل به پلتفرم پیام رسان اطلاع داده است که نمی تواند به سازندگان محتوا اجازه دهد از روش های پرداخت شخص ثالث برای فروش استفاده کنند. تلگرام به سازندگان محتوا امکان دسترسی به کانالها یا پستهای فردی را از طریق دیوار پرداختی که کاربران میتوانند با روش پرداخت شخص ثالث و نه سیستم خرید درونبرنامهای اپل پرداخت کنند، میدهد.
همزمان با راه اندازی iOS 16.1، اپل دستورالعمل های فروشگاه App خود را به روزرسانی کرد تا به وضوح بیان کند که برنامه هایی مانند فیس بوک که برای پست ها و سایر محتوای تبلیغاتی “افزایش” ارائه می دهند باید از خریدهای درون برنامه ای برای این ویژگی ها استفاده کنند. شرکت مادر فیسبوک متا از اصلاح دستورالعمل اپل راضی نیست و در بیانیه ای به The Verge گفت که اپل در حال ایجاد سیاست هایی برای تقویت تجارت خود است در حالی که …