در ماه ژوئیه، اپل موافقت کرد که 50 میلیون دلار برای حل و فصل دعوای حقوقی مربوط به صفحهکلیدهای پروانهای معیوب که در ماشینهای مکبوک بین سالهای 2015 تا 2019 استفاده میشد، 50 میلیون دلار بپردازد و اکنون ایمیلهای مربوط به تسویه حساب به صاحبان مکبوک پرو واجد شرایط پرداخت ارسال میشود. .
اپل یک برنامه تعمیر صفحه کلید را در ژوئن 2018 راه اندازی کرد که مدل های مک بوک، مک بوک پرو و مک بوک ایر را به مدت چهار سال پس از خرید پوشش می داد. اپل فقط صفحه کلید پروانه ای را با صفحه کلید پروانه ای دیگر جایگزین می کرد، بنابراین هیچ مشکل واقعی وجود نداشت.
دارندگان مکبوک پرو که تنها یک جلد صفحه اصلی را جایگزین کردهاند، برای دریافت غرامت باید فرم ادعایی ارسال کنند، و آنها جزو اعضای کلاس تسویه حساب گروه 2 محسوب میشوند. کسانی که جایگزینی درب کلید داشتند نیز میتوانند فرم ادعایی را برای دریافت تسویه حساب کوچک به عنوان بخشی از گروه سوم اعضای کلاس تسویه حساب ارسال کنند.
کیبوردهای پروانه ای بین سال های 2015 تا 2019 در مک ها مورد استفاده قرار گرفتند و در حالی که اپل چندین بار طراحی را تکرار کرد تا دوام را بهبود بخشد، یک نقص طراحی باعث شد مکانیسم پروانه مستعد شکست شود. در طول این چهار سال، هزاران مشتری با تکرار کلیدها، کلیدهای چسبنده و خرابی کامل صفحه کلید مشکل داشتند.
مالک محترم مک بوک،
اپل در نهایت مکانیسم پروانه را کنار گذاشت و به مکانیزم سوئیچ قیچی تغییر داد، و امروزه، همه مکها از صفحه کلید سوئیچ قیچی استفاده میکنند که بسیار بادوامتر است و میتواند در برابر خردههای کوچک و گرد و غبار مقاومت کند.
دارندگان مکبوک پرو که در طی چهار سال پس از خرید، حداقل دو مورد از اپل را تعویض کردهاند، جزو اعضای کلاس تسویه حساب گروه 1 محسوب میشوند و پرداخت خودکار و همچنین ایمیلی درباره تسویه حساب دریافت خواهند کرد.
جوایز پولی بر اساس تعداد تعمیرات مورد نیاز خواهد بود، با مبالغی تا 395 دلار به افرادی که دو یا چند جلد بالا را تعویض کردهاند، ارائه میشود. دارندگان مک که در این دسته قرار می گیرند، اعلامیه های کلاس خود را در این ماه دریافت خواهند کرد. ادعاها تا 6 مارس 2023 پذیرفته خواهند شد و جلسه تایید نهایی در 16 مارس 2023 برگزار خواهد شد.
شما این ایمیل را دریافت میکنید زیرا قبلاً در مورد لپتاپ MacBook خود با شرکت ما تماس گرفتهاید. در 28 نوامبر 2022، دادگاه تأیید اولیه 50 میلیون دلار تسویه حساب سراسری را صادر کرد که به نفع خریداران مک بوک است که صفحه کلید “Butterfly” خود را تعمیر کردند. در www.KeyboardSettlement.com می توانید اطلاعات بیشتری در مورد تسویه حساب، واجد شرایط بودن، فرآیند تأیید و گزینه های خود بیابید.
این شکایت به سال 2018 برمی گردد، زمانی که گروهی از مشتریان از اپل به خاطر صفحه کلید پروانه شکایت کردند و ادعا کردند که این شرکت نقص را از مشتریان پنهان کرده است تا به فروش مک ها ادامه دهد.