دکوراسیون مغازه- فروشگاه

از آنجا که استفاده از پلیمر به تنهایی باعث می گردد استحکام محصول چندان مطلوب نباشد، جهت تقویت آن باید از الیاف و لایه های پیوسته و ناپیوسته مختلفی استفاده دکوراسیون داخلی مغازه لوازم آرایشی بهداشتی نمود. مشتریان محترم بایستی در انتخاب مجموعه ای که جهت اجرای نما دقت لازم را داشته باشند و با مشاهده نمونه کارهای مرتبط و شناخت انواع متریال اقدام به انتخاب مجموعه جهت طراحی و اجرای نمای خود کنند در غیر این صورت باعث خسارت جبران ناپذیری می شود. در زمینه تولید تابلوهای چنلیوم (تابلوهای با حروف برجسته) نمای کامپوزیت مغازه می تواند همانند نما چوب برای اجرا در زیر حروف و لوگو استفاده شود. نما کامپوزیت طرح چوب و نما کامپوزیت سفید در این زمینه بسیار پرکاربرد می باشند.

این لایه می تواند رنگی یا طرح دار و به صورت چوب یا سنگ باشد. در قدیم از بنر یا فلکسی یا حتی نئون و قدیمتر از فیکسه کاری ها استفاده می شد ولی امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن متریال جدید اکثرا از نمای کامپوزیت استفاده می کنند. خوشبختانه امروزه شرکت های بسیاری در ایران به تولید ورق های کامپوزیتی می پردازند که محصولات آن ها نیز با کیفیت و قیمت مناسبی ارائه می شود. حتی محصولی که شما قصد ارائه و فروش آن را دارید، به طور مستقیم تحت تأثیر رنگ فضای داخلی فروشگاه قرار می گیرد؛ از این رو برای جذب و تحت تأثیر قرار دادن مشتریان در ابتدا و همزمان با طراحی داخلی باید انتخاب رنگ مناسب را در نظر داشته و متناسب با نوع فروشگاه، مشتریان و همچنین نوع محصولی که ارائه خواهید داد، بهترین رنگ ها را برای دیوارها و سایر بخش های مغازه انتخاب کنید. نکته ای که در طراحی ویترین مغازه شال و روسری باید با آن بپردازید این است که ویترین باید به شکلی انتخاب شود که به صورت فصلی شرایط تغییر آن وجود داشته باشد، مثلا وقتی فصل پاییز آغاز شد، می بایست رنگبندی روسری ها به سمت رنگ های گرم، اعم از قرمز، نارنجی و قهوهای برود.

همچنین از نظر ماشین کاری و عملیات حرارتی نیز دقت بیشتری لازم است از طرفی فضای هوایی بیشتر بین ایندکتور و پروفیل و فریت سرعت تولید را کاهش داده و نسبت به روش غیر مستقیم دارای سرعت کمتر و راندمان پائین تری خواهد بود. رغبت بیشتری نسبت به بقیه مدل ها نشان داده است. با داشتن دسته بندی مناسب و اجرای دکوراسیون استاندارد و جذاب قادر خواهید بود تا سود بیشتری کسب کنید. پروفیل در حال تولید، توسط اره اتوماتیک در فواصل ۶۶ متری بریده و به تعداد معینی بسته بندی و پس از نصب کارت مشخصات و تأیید کنترل کیفی به انبار محصولات منتقل می گردد.

نورپردازی باعث می شود که اجناس زیباتر دیده شوند. این شیوه بهترین روش برای چیدن شال و روسری های ضخیم تر است که باعث می شود چروک هم نشوند. این فضا معمولا بین ستون های نمای مغازه محدود می شه و شیوه ی سامان دهی اون به صورتی هست که مانکن ها و اجناس مرتفع تر در قسمت پشتی قرار بگیرن. نصب این نوع نما بدین صورت است که ابتدا با توجه به ابعاد و طرح انجام شده اهن کشی و زیرسازی نما انجام می شود سپس به اهن ها ضد زنگ زده می شود که یکی از مهمترین اقدامات این نوع نما جهت بیشتر شدن استحکام و عمر می باشد. ورق های کامپوزیت به دو صورت دستی با استفاده از شیار زن یا با دستگاه cnc شیار، برش می خورد و سپس استاد کار ورق های شیار خورده را بر روی آهن کشی با استفاده پیچ نصب می کند. در اجرای نمای کامپوزیت مغازه به آب بند بودن نما بسیار باید دقت کرد زیرا کلیه سیم کشی های تابلو نوشته چلنیوم و روشنایی زیر تابلو در داخل باکس اصلی تابلوی کامپوزیت قرار دارد.

به خاطر با کیفیت بودن آن و نبودن محدودیت برای اجرا بر روی نما، کاربردش گسترش پیدا کرد. از جمله مزایای این پروفیل ها می توان به مقاومت بالا در برابر خوردگی، وزن پایین، مقاوم به ارتعاشات، سرعت بالای تولید و هزینه تمام شده کمتر اشاره کرد و محدودیت در شکل قالب، کاهش تنوع سطح مقطع مقاطع تولیدی و ضعف در مقابل سوراخ کاری از جمله معایب این پروفیل است. دکوراسیون مغازهها اصولا جزو مواردی محسوب میشوند که میتوانند مشتری را تحت تاثیر برای خرید قرار دهند، پس در طراحی دکوراسیون مغازه همواره نیاز است یک سری نکات ریز و درشت را برای جلب توجه مشتریان مورد توجه قرار داد که به چند نمونه از آن اشاره می کنیم. برای این منظور در کامپوزیت نمای مغازه که یک کامپوزیت تزئینی به شمار می رود از ترکیب آلومینیوم و پلی اتیلن به صورت لایه ای استفاده می گردد. کامپوزیت تزئینی علاوه بر استقامت و زیایی بالایی که دارد می تواند در انواع مختلف خود انعکاس و انکسار نور داشته باشد.

در ادامه برای آشنایی بیشتر تاریخچه آن را شرح می دهیم. در واقع ویترین یک پل ارتباطی بصری بین مشتری و اولین تصویر ذهنی وی از تجارت شماست و اگر دکوراسیون ویترین برای مشتری جذاب باشد ، وی را ترغیب می کند از داخل مغازه بازدید کند ، از نور مناسب استفاده کند و چیدمان کالاهای شما و همچنین استفاده از رنگهای جذاب در طراحی دکوراسیون ویترین بسیار مهم است. در فضای رقابتی امروز ، تجارت ویترین های فانتزی ، لوکس و دکوراسیون جذاب فروشگاه و مغازه می تواند تأثیر بسزایی در جذب بیشتر مشتری و رونق کسب و کار داشته باشد و اهمیت طراحی یک دکور زیبا ، جذاب و مشتری پسند بر هیچکس پوشیده نیست. در فضای رقابتی امروز فضای کسب و کار ، ویترین های لوکس و دکوراسیون جذاب فروشگاه و مغازه می تواند در جذب مشتری بیشتر و رونق کسب و کار تأثیر بسزایی داشته باشد و اهمیت طراحی یک دکور زیبا ، جذاب و مشتری پسند بر هیچکس پوشیده نیست. استفاده از تابلوهای نئونی برای جذب مشتری در سردر رستوران های مختلف بسیار متداول است چون در شب می درخشد و جلب توجه می کند. شش مورد بالا، روش های معمول برای چیدمان در یک مغازه شال و روسری است.

شال و روسری جزء البسهای است که در کشور ما خریداران بسیاری دارد. در طراحی نما مغازه؛ برای مغازههای دو طبقه، طراحی متفاوتتر از مغازههای یک طبقه است. در تولید کامپوزیت قابل استفاده در نمای مغازه و یا ساختمان از ترکیب سه ماده جامد به صورت لایه و همچنین دو ورق همسان استفاده می شود که به ترکیب این عناصر با یکدیگر اصطلاحا ساندویچ می گویند. در این روش پروفیل ابتدا در دستگاه اصلی نورد طبق مراحل فوق و یکی از سه روش خم کردن، به لوله تبدیل می گردد و پس از جوش دو لبه، در قسمت سایزینگ و پیچش گیر در اثر فشارهای بالایی و پایینی و جانبی، این لوله به اشکال مختلف تبدیل و یا اینکه در قسمت سایزینگ و پیچش گیر لوله کاملتر و محصول نهایی تولید و پس از برش بسته بندی می گردد. در همین راستا می توان به سه نوع پروفیل آلومینیومی با توجه به کاربرد آنها اشاره کرد: ساختمانی، معماری و صنعتی.

همچنین در خصوص طراحی نحوه چیدمان اجناس و محصولات داخل ویترین دقت داشته باشید که متناسب با فضای تحت اختیار، بهترین اجناس متنوع و زیبای خود را با آگاهی از سلیقه عمومی مشتریان و بدون ایجاد احساس سردرگمی در برابر دیدگان آنها به نمایش درآورید. برخی از مغازه ها طراحی قدیمی دارند، آنها برای مدرن سازی به طراحان حرفهای نیاز دارند تا با کمک آنها بتوانند یک طراحی خوبی را انجام دهند. همین امر به تنهایی باعث گردید تا نحوه محاسبه بهای تمام شده کامپوزیت برای استفاده در نمای مغازه و ساختمان های مرتفع و یا خانه های ویلایی کاهش یافته و در نتیجه قیمت تابلو کامپوزیت مغازه نیز مقرون به صرفه گردد. در ایران نیز پس از این اتفاق، نصب تابلو و نمای کامپوزیت برای فروشگاه ها، هایپرمارکت ها و ساختمان ها با استقبال زیادی روبرو گردید و به یکباره شاهد آن بودیم که بسیاری از فروشگاه ها شروع به نصب این سبک نمای مغازه مدرن نمودند.

در صورتی که چند تقسیم کننده کشو هم داخلش بگذارید روسری ها مرتب تر در این ویترین جا می گیرند. در دکور کردن فضاهایی همچون مغازه ها وبه طور کل هر فضایی که کار فروش به صورت ویترینی در آن صورت میگیرد معمولا توجه و تمرکز برروی ویترین ودیواره های پشت قفسه ها قرار دارد و این موضوع باعث می شود که تا حد زیادی دکوراسیون مناسب برای سقف فراموش گردد.سقف های کاذب متنوعی برای مغازه ها انتخاب گشته و کار میگردد که گاها نه تنها تاثیر مثبتی بر دکوراسیون مغازه نمیگذارد بلکه فضا را بسته تر نشان داده و گاها خفه و تنگ خواهد کرد و مشتریان به داخل شدن به این مغازه ترغیب نخواهند شد.در این شرایط و برای بهتر نشان دادن ارتفاع مغازه و نورپردازی خاص بهتر است که از متریال هایی به روز تر و مدرن تر بهره ببرید . نما یکی از بخشهای اصلی ساختمان است که هویت و شخصیت آن را نشان میدهد و هر چقدر زیباتر باشد علاوه بر اینکه شهر، کوچه و محله را زیبا میکند باعث میشود ساختمان جور دیگری خود را نشان بدهد. ویترین را همیشه تغیر دهید و مرتب نگه دارید.ما سعی میکنیم در این مطلب به شما کمک کنیم تا بتوانید یک ویترین استاندازد با رنگبندی وطرح مناسب پیاده کنید و چند عکس از ویترین های زیبا که باعث جذب مشتری میشود نیز قرار میدهیم تا بتوانید با انتخاب درست ویترین و تبلیغ درست محصولات بتوانید یک کسب و کار موفق را راه اندازی کنید.

همانطور که نمای زیبا و متفاوت برای مغازه می تواند توجه افراد زیادی را به سوی مغازه شما جلب کند یک طراحی غیر استاندارد برای نمای مغازه ها نیز می تواند عاملی برای دفع مشتری ها باشد. از این رو برای جذب مشتری در مغازه های ابزارآلات باید به نظم در چیدمان وسایل و نحوه قرارگیری آن ها توجه ویژه ای کرد. اما یکی از روش های بسیار عالی برای جذب مشتری و فروش بالا و مهمتر از آن اینکه مشتری مغازه یا فروشگاه ما را در خاطر خود بسپارد نمای مغازه یا فروشگاه است. در استفاده از رنگ در طراحی قفسه ها اغراق نکنید ، زیرا این امر باعث منحرف شدن مشتری از محصول یا محصول خود می شود. بهترین رنگها، رنگ های روشن و تلفیقی است مثلا ترکیب دو رنگ سفید و صورتی یا سفید و بنفش. در هر دو صورت میبایست در طراحی نما مغازه به اینها توجه کرد. طراحی نما مغازه: نمای مغازه، بخش مهمی برای یک مغازه محسوب میشود. قیمت نمای کامپوزیت مغازه هم از این قاعده مستثنی نیست. نصب حروف برجسته روی نمای کامپوزیت مغازه می تواند هم در محل ساخت تابلو و هم در محل نصب آن اجرا شود. ، قیمت مناسب نسبت به نمای سنگ می توان نام برد.

رنگ ها احساسات مختلفی را در بیننده به وجود می آورند و این یک امتیاز برای فروشندگان است؛ زیرا می توانند با استفاده از رنگی مناسب برای دکوراسیون مغازه ی خود احساس نشاط، خاص بودن، هیجان و مجموعه ای از احساسات مثبت را در مشتریان خود ایجاد کرده و نظر آن ها جلب نمایند. یک نکته مهم در مورد رنگ مناسب هر مغازه یا فروشگاهی این است که، ترکیب رنگها در دکوراسیون داخلی فروشگاه باید به صورتی باشد که اجناس موجود در فروشگاه را بیشتر در معرض نمایش بگذارد. کامپوزیت ها به صورت افقی یا عمودی یا به صورت برش های کوچک یا یک تخته روی چهارچوب یا قاب پروفیل نصب شده و پس از انجام اتصالات برقی و نصب حروف برجسته آماده نصب می باشد. شاید همیشه همرنگ جماعت بودن ما را به هدفمان نرساند، سعی کنید کمی متفاوت تر باشید، یکی از راههای برجستهسازی نمای تجاری شکستن مرزهای تعریف شده برای نمای مغازه است، اگر طراحی مغازه را طوری طراحی کنیم که از قاب ساختمان بیرون بزند و موجب توجه بیشتر می شود؛ در مورد طراحی نمای مغازه بهتر است طراحی به گونه ای باشد که بیشتر نگاه ها را مجذوب خود کند به عنوان مثال ،از خطوط مورب در نما استفاده شود و یا ادامه دادن خطوط در فروشگاه راه حل مناسبی است.

صندلی ها می تواند رو به پنجره هایی رو به بیرون باشد یا می توانید یک جزیره در مغازه ایجاد کنید و دور آن را صندلی بچینید. در ادامه به توضیح در مورد این لایه ها خواهیم پرداخت. در ادامه مهمترین اصول طراحی را برای شما بازگو خواهیم کرد. فرآیند تولید آنها، پالتروژن است که با انتخاب سیستم رزین مناسب ، نوع الیاف و عملیات سطحی، می توان به خواص ویژه ای مانند مقاومت در برابر حرارت و پایداری شیمیایی دست یافت و پروفیل ها را متناسب با نیازهای کاربردی خاص تولید کرد. معمولا پیشنهاد میشود برای مغازههای دو نبش از نمای کامپوزیت استفاده کرد. اما باید توجه داشت که طراحی نمای مغازههای دو نبش از عهده ی هر کسی برنمیآید. دو نبش بودن، یعنی این که مغازه دو گذر دارد. نمای رومی یا کلاسیک برای مغازههای دو طبقه انتخاب خوبی است. چند بار اتفاق افتاده است که شما در حال قدم زدن در خیابان هستید و به طور ناگهانی، یک مدل ویترین مغازه یا نمای فروشگاه توجه شما را به خودش جلب می کند ؟ پیش از اینکه به سراغ مسئلهی قفسه بندی مغازه شال و روسری برویم، لازم است که با این نوع محصول بیشتر آشنا شده و بدانیم بیشترین حجم مشتریانش چه کسانی هستند و به هنگام خرید به دنبال چه نکاتی میگردند.