بریتانیا تحقیقات بازار را در مورد تسلط اپل و گوگل در موبایل آغاز می کند


سازمان ناظر رقابت بریتانیا تحقیقات خود را در مورد تسلط بر بازار مرورگرهای موبایل اپل و گوگل، ماه‌ها پس از آن که اعلام کرد در حال بررسی یک تحقیق در سطح بالا است، آغاز کرده است.

بنر آبی فروشگاه اپلیکیشن انگلستان ثابت شد
سازمان رقابت و بازار (CMA) روز سه‌شنبه اعلام کرد که پاسخ‌ها به مشاوره ماه ژوئن نشان می‌دهد که «پشتیبانی قابل‌توجه» برای تحقیقات کامل در مورد چگونگی تسلط اپل و گوگل بر بازار و اینکه اپل چگونه بازی‌های ابری را از طریق اپ استور خود محدود می‌کند، نشان داده است.

این مشاوره نشان داد که 86 درصد از پاسخ دهندگان از نگاه دقیق تر به تسلط اپل و گوگل در بازار حمایت می کنند. فروشندگان مرورگرها، توسعه دهندگان وب و ارائه دهندگان خدمات بازی های ابری می گویند اکوسیستم های تلفن همراه غول های فناوری به تجارت آنها آسیب می زند، نوآوری را متوقف می کند و هزینه های غیرضروری را اضافه می کند.

این بازخورد به طور موثر یافته های یک مطالعه یک ساله توسط CMA در مورد اکوسیستم های تلفن همراه اپل و گوگل را توجیه می کند، که نهاد نظارتی آن را “دو قطبی موثر” نامید که به شرکت ها اجازه می دهد “نظارت بر این بازارها اعمال کنند.” بر اساس CMA، 97 درصد از کل مرور وب تلفن همراه در بریتانیا در سال 2021 بر روی مرورگرهایی انجام شده است که توسط موتور مرورگر اپل یا گوگل پشتیبانی می‌شوند، بنابراین هرگونه محدودیت می‌تواند تأثیر زیادی بر تجربیات کاربران داشته باشد.

سارا کاردل، مدیر اجرایی موقت CMA، در بیانیه‌ای گفت: «بسیاری از کسب‌وکارها و توسعه‌دهندگان وب در بریتانیا به ما می‌گویند که احساس می‌کنند با محدودیت‌های تعیین‌شده توسط اپل و گوگل مواجه شده‌اند.

ما قصد داریم بررسی کنیم که آیا نگرانی‌هایی که شنیده‌ایم موجه هستند یا خیر، و اگر چنین است، گام‌هایی را برای بهبود رقابت و نوآوری در این بخش‌ها شناسایی کنیم.»

به عنوان بخشی از تحقیقات بازار، که باید ظرف 18 ماه به پایان برسد، CMA می‌تواند اطلاعات گسترده‌ای را از اپل برای نتیجه‌گیری و اجرای راه‌حل‌های قانونی الزام‌آور درخواست کند، که به طور بالقوه می‌تواند شامل سفارش‌هایی باشد که اپل را ملزم به ایجاد تغییرات اساسی در رویه‌های خود کند.

سخنگوی اپل گفت: “ما به تعامل سازنده با سازمان رقابت و بازار ادامه خواهیم داد تا توضیح دهیم که چگونه رویکرد ما رقابت و انتخاب را ارتقا می دهد، در حالی که اطمینان حاصل می کنیم که حریم خصوصی و امنیت مصرف کنندگان همیشه محافظت می شود.”

به طور جداگانه، CMA به بررسی شرایط و ضوابط اپ استور اپل در تحقیقات قانون رقابت که در مارس 2021 آغاز شد، ادامه می‌دهد و دولت بریتانیا به واحد بازارهای دیجیتال خود قدرت قانونی می‌دهد تا شرکت‌هایی را که قوانین آن را رعایت نمی‌کنند با جریمه‌های قابل‌توجهی جریمه کند. دولت بریتانیا می‌گوید مقرراتی را برای مبارزه با سوء استفاده‌های ضدرقابتی قبل از ماه می سال آینده در قالب لایحه رقابت بازارهای دیجیتال و مصرف‌کنندگان ارائه خواهد کرد.

توجه: با توجه به ماهیت سیاسی یا اجتماعی بحث در مورد این موضوع، موضوع بحث در انجمن اخبار سیاسی ما قرار دارد. همه اعضای انجمن و بازدیدکنندگان سایت می توانند موضوع را مطالعه و دنبال کنند، اما ارسال پست به اعضای انجمن با حداقل 100 پست محدود می شود.



منبع