ایلان ماسک مدعی است که اپل «اکثراً» ارائه تبلیغات در توییتر را متوقف کرده است و خواسته‌های اعتدالی دارد.

اپل همچنین تهدید کرده است که توییتر را از اپ استور خود دریغ می‌کند، اما دلیل آن را به ما نمی‌گوید — Elon Musk (@elonmusk) 28 نوامبر 2022

اگر توییتر به جایی برسد که عدم اعتدال باعث شود اپل و گوگل آن را از فروشگاه های خود حذف کنند، ماسک گفت که او “یک تلفن جایگزین خواهد ساخت.” او گفت که امیدوار است “به این نتیجه نرسد”، اما اگر “گزینه دیگری وجود نداشته باشد” این کار را انجام خواهد داد.

هفته گذشته، سازمان غیرانتفاعی Media Matters گزارشی منتشر کرد که نشان می‌داد توییتر نیمی از 100 تبلیغ‌کننده برتر خود را از دست داده است. این تبلیغ‌کنندگان در سال 2020 2 میلیارد دلار و در سال 2022 بیش از 750 میلیون دلار هزینه کردند، بنابراین توییتر با ضررهای قابل توجهی در درآمد تبلیغات مواجه است. شرکت هایی مانند AT&T، CNN، Dell، Allstate، DirecTV، HP، Nestle، Coca-Cola، Verizon، General Mills، Volkswagen، Wells Fargo و دیگران دیگر تبلیغات توییتر را اجرا نمی کنند.

به گفته ماسک، ماسک تلاش کرده است تا تبلیغ‌کنندگان را متقاعد کند که در پلتفرم باقی بمانند، تا جایی که شخصاً با مدیران اجرایی برخی برندها تماس گرفته است. فایننشال تایمز. ماسک شرکت‌هایی را که از تبلیغات توییتر کناره‌گیری کرده‌اند «سرزنش» کرده است و باعث شده است که برخی هزینه‌ها را به حداقل ممکن کاهش دهند تا «از رویارویی بیشتر» با ماسک که از «آزادی بیان» و «بحث‌های مدنی» در این پلتفرم دفاع می‌کند، جلوگیری کنند.

اپل بیشتر تبلیغات در توییتر را متوقف کرده است. آیا آنها از آزادی بیان در آمریکا متنفرند؟ — ایلان ماسک (@elonmusk) 28 نوامبر 2022

از زمانی که ماسک کنترل توییتر را در دست گرفت، تبلیغ‌کنندگان به دلیل رویکرد ماسک به تعدیل و فعال‌سازی مجدد حساب‌های مسدود و ممنوع شده قبلی، مانند حساب‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، از کمپین‌های تبلیغاتی مبتنی بر توییتر عقب‌نشینی کردند. توییتر ایلان ماسک
ماسک در ادامه یک نظرسنجی را منتشر کرد که در آن از اپل پرسید که آیا اپل باید «تمام اقدامات سانسوری» را که بر مشتریان تأثیر می‌گذارد را منتشر کند و او شروع به بازتوییت کردن محتوای شرکت‌هایی کرد که اپل با آنها بحث‌های اعتدالی داشته است. او همچنین ویدیوی تقلید آمیز سال 1984 از اپیک گیمز را که نشان می‌داد اپل انحصار اپ استور را در اختیار دارد، بازنشر کرد.



منبع

ماسک بیش از نیمی از کارمندان توییتر را در طول چند هفته گذشته حذف کرد، از جمله بسیاری از کسانی که سیاست گذاری و تعدیل محتوا را مدیریت می کردند. این موضوع باعث ایجاد مشکلاتی با تبلیغ‌کنندگان شده است، به‌ویژه پس از راه‌اندازی نابسامان اشتراک ۸ دلاری Twitter Blue که شامل تأیید حساب نیز می‌شد. کاربران توییتر به سرعت دریافتند که می توانند 8 دلار برای جعل هویت حساب ها و شرکت های پرمخاطب بپردازند، که منجر به هرج و مرج در این پلت فرم شد.

فیل شیلر، رئیس اپ استور اپل، حساب توییتر خود را پس از تصاحب ماسک غیرفعال کرد، این سیگنالی است که مدیران اپل از مسیری که توییتر در حال حرکت است راضی نیستند، که می‌تواند منجر به درگیری‌های بیشتری بر سر اعتدال در آینده شود. جمعه گذشته، ماسک در مورد خط‌مشی‌های اپ استور اپل اظهار نظر کرد و اطلاعاتی در مورد اینکه در صورت مشکل‌ساز شدن محتوای توییتر چه اتفاقی می‌افتد را ارائه داد. ماسک تایید کرده است که اپل “خواسته های اعتدالی” را مطرح می کند و تهدید کرده است که “توئیتر را از اپ استور خود منع می کند.”