اپل روز پنجشنبه نتایج مالی خود را برای سه ماهه منتهی به دسامبر منتشر کرد و گزارش داد که درآمد آن در مقایسه با سه ماهه سال قبل تقریباً 5 درصد کاهش یافته است. اپل به یک “محیط چالش برانگیز” اشاره کرد که شامل مشکلات تامین آیفون به دلیل قرنطینه ناشی از COVID در چین بود که توانایی آن را برای ارسال دستگاه ها به مشتریان با مشکل مواجه کرد.
این تخفیفها تقریباً در پایان فصل سال نو قمری، زمانی که خردهفروشان معمولاً پیش از بازگشایی مدارس انتظار افزایش تعداد بازدیدکنندگان را دارند، اعمال شد. طبق گزارشها، موجودی مدلهای آیفون 14 پرو در برخی فروشگاهها قبلاً به فروش رسیده است.
مانند بلومبرگ یادآور میشود، تخفیفهای تقریباً 7 تا 9 درصدی در محدوده آیفون 14 پرو، منعکسکننده پیشنهادات روی مدلهای پایینتر است، که معمولاً اولین مدلهایی هستند که کاهش مییابند، و نشان میدهد که اپل به تقاضای ضعیف در بزرگترین بازار گوشیهای هوشمند جهان پاسخ میدهد.
طبق گزارش Canalys، بازار گوشیهای هوشمند چین سال 2022 را با فروش سالانه 287 میلیون دستگاه به پایان رساند که نسبت به سال قبل 14 درصد کاهش داشته است و اولین بار از سال 2013 است که محموله بازار این کشور به زیر 300 میلیون دستگاه رسیده است. طبق این گزارش، علیرغم کاهش 24 درصدی رشد سه ماهه چهارم به دلیل مشکلات عرضه، اپل به بالاترین سهم بازار 18 درصدی در سال رسید.