مانند رویترز اشاره می کند، اپل قبلاً یک فروشگاه مشابه را در بازار آنلاین Tmall گروه علی بابا، رقیب Tencent، راه اندازی می کند، در حالی که JD.com، دومین خرده فروش آنلاین بزرگ چین، نمایندگی رسمی اپل است. اپل همچنین در ماه می برای اولین بار با یک نمایش یک ساعته محصولات خود را در یک پخش زنده در چین بازاریابی کرد.

این حرکت از الگویی پیروی می کند که اپل با روی آوردن به پلتفرم های رسانه های اجتماعی، که مصرف کنندگان چینی به طور فزاینده ای از آن برای خرید استفاده می کنند، فروش خود را در چین گسترش داد.

مشتریان می توانند خط کامل محصولات اپل از جمله آیفون، آی پد و مک را در فروشگاه خریداری کنند. سفارشات از طریق وی چت برای ارسال رایگان واجد شرایط هستند و برخی از کاربران می توانند هزینه تحویل سه ساعته را پرداخت کنند و به برنامه تجارت اپل دسترسی داشته باشند.

ویچت اپل
برنامه پیام رسان غالب چین، فروشگاه اپل را از طریق یکی از برنامه های کوچک خود میزبانی می کند، که معمولاً خدمات تجارت الکترونیک، مالی و پخش زنده را به بیش از 1.2 میلیارد کاربر وی چت ارائه می دهد.

بر اساس داده های کانترپوینت ریسرچ، فروش گوشی های هوشمند در چین در سه ماهه اول نسبت به سال گذشته 5 درصد کاهش یافت که پایین ترین رقم فروش در سه ماهه اول این کشور از سال 2014 است. رویترز.

با این حال، شرکت تحقیقاتی اعلام کرد که اپل در همان سه ماهه با ثبت سهم 19.9 درصدی از بازار گوشی های هوشمند چین - بزرگترین بازار گوشی های هوشمند از سال 2014 تا کنون - این روند را کاهش داد زیرا در یک بازار رو به نزول فروش سالانه 6 درصدی را افزایش داد.