تنها چند ساعت بعد، چندین توسعهدهنده برجسته از تبلیغات ناپسند برنامههای قمار که خارج از کنترل آنها در فهرستهای اپ استور خودشان ظاهر میشوند، از جمله شکایت کردند. مارکو آرمنت، سایمون استورینگ، و دیگران. این موضوع نیز در توییتی که توسط به اشتراک گذاشته شده است برجسته شده است MacStories سردبیر فدریکو ویتیچی.
اپل بهتازگی به همه توسعهدهندگان ایمیلی ارسال کرد که «روزنامه تب و کمپینهای صفحه محصول از ۲۵ اکتبر شروع میشود». این ابزار دیگری برای افزایش نرخ موثر مالیات برنامه است که توسعه دهندگان را مجبور می کند تبلیغات را در صفحات برنامه خود خریداری کنند تا از اینکه دیگران مشتریان را از آنجا دور کنند. – فلوریان مولر (@FOSSpatents) 21 اکتبر 2022
در ماه آگوست، بلومبرگمارک گورمن گفت که اپل میخواهد درآمد فعلی تبلیغات خود را تقریباً سه برابر کند و در آینده به حداقل 10 میلیارد دلار در سال برساند. گورمن گفت که تبلیغات نتایج جستجوی مبتنی بر کلمات کلیدی از سال آینده به اپلیکیشن Apple Maps می آیند.
به روز رسانی: در بیانیه ای که توسط MacRumorsاپل گفت که “تبلیغات مربوط به قمار و چند دسته دیگر را در صفحات محصولات اپ استور متوقف کرده است.” داستان اصلی در ادامه می آید.
برای من واقعاً ناراحت کننده است که اپل باید شروع به دریافت پول تبلیغات بازی کازینو کند تا بتواند خط خود را برای سهامداران افزایش دهد. زمانی که استیو iAds را معرفی کرد و تمام حرف این بود که “این تبلیغات زباله نیستند، شما از این تبلیغات خوشتان می آید.” این بخش اصلاً نباید وجود داشته باشد، imho https://t.co/VHOeryW5Ro — Cabel (@cabel) 25 اکتبر 2022