![اپل تبلیغات قمار را در صفحات اپ استور پس از شکایت توسعه دهندگان متوقف می کند [Updated]](/image/blog-default.webp)
بروزرسانی: 28 فروردین 1404
اپل تبلیغات قمار را در صفحات اپ استور پس از شکایت توسعه دهندگان متوقف می کند [Updated]
وجود تبلیغات قمار در اپ استور به طور کلی انتقاداتی را برانگیخته است و برخی اپل را به حریص بودن و دور شدن از سیاست هایی که این شرکت در زمان مدیرعامل سابق استیو جابز حمایت می کرد، متهم می کنند. اپل هم از محل تبلیغات و هم از کاهش 15 تا 30 درصدی خریدهای درون برنامه ای در برنامه های قمار درآمد کسب می کند.
برای من واقعاً ناراحت کننده است که اپل باید شروع به دریافت پول تبلیغات بازی کازینو کند تا بتواند خط خود را برای سهامداران افزایش دهد. زمانی که استیو iAds را معرفی کرد و تمام حرف این بود که "این تبلیغات زباله نیستند، شما از این تبلیغات خوشتان می آید." این بخش اصلاً نباید وجود داشته باشد، imho https://t.co/VHOeryW5Ro — Cabel (@cabel) 25 اکتبر 2022
به روز رسانی: در بیانیه ای که توسط MacRumorsاپل گفت که "تبلیغات مربوط به قمار و چند دسته دیگر را در صفحات محصولات اپ استور متوقف کرده است." داستان اصلی در ادامه می آید.
اکنون صفحه محصول برنامه من تبلیغات قمار را نشان می دهد که من واقعاً با آن موافق نیستم. اپل نیز نباید با آن موافق باشد. اپ استور چنین شرکت بزرگی را به شدت خراب کرده است. آنها آنقدر از قمار و IAPهای دستکاری به دست می آورند که دیگر حتی مشکل را نمی بینند. https://t.co/MnNlf7k0kT — مارکو آرمنت (@marcoarment) 25 اکتبر 2022
اپل به تازگی به همه توسعه دهندگان ایمیلی ارسال کرد که «روزنامه تب و کمپین های صفحه محصول از ۲۵ اکتبر شروع می شود». این ابزار دیگری برای افزایش نرخ موثر مالیات برنامه است که توسعه دهندگان را مجبور می کند تبلیغات را در صفحات برنامه خود خریداری کنند تا از اینکه دیگران مشتریان را از آنجا دور کنند. - فلوریان مولر (@FOSSpatents) 21 اکتبر 2022
در ماه آگوست، بلومبرگمارک گورمن گفت که اپل می خواهد درآمد فعلی تبلیغات خود را تقریباً سه برابر کند و در آینده به حداقل 10 میلیارد دلار در سال برساند. گورمن گفت که تبلیغات نتایج جستجوی مبتنی بر کلمات کلیدی از سال آینده به اپلیکیشن Apple Maps می آیند.
اپل امروز آگهی های جدیدی را در اپ استور آیفون منتشر کرد که به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا برنامه های خود را در مکان های بیشتری از جمله تب اصلی امروز و در بخش «شما هم دوست داشته باشید» در پایین لیست های برنامه های جداگانه، تبلیغ کنند.
ما برای اظهار نظر با اپل تماس گرفتیم و پرسیدیم که آیا این شرکت قوانین خود را در مورد تبلیغات تشدید می کند یا خیر. اگر پاسخی شنیدیم، این داستان را به روزرسانی خواهیم کرد.
منبع
با تغییرات اخیر اپل در تبلیغات در اپ استور، صفحات محصول شما اکنون ممکن است تبلیغات برنامه های قمار را نشان دهند. یکی از صفحات محصول من همین الان این کار را کرد 😞 pic.twitter.com/CjbrXpajX0— Simon B. Støvring (@simonbs) 25 اکتبر 2022
آرمنت در توییتی نوشت: «اکنون صفحه محصول برنامه من تبلیغات قمار را نشان می دهد، که من واقعاً با آن موافق نیستم. اپل نیز نباید با آن مشکلی داشته باشد.
تنها چند ساعت بعد، چندین توسعه دهنده برجسته از تبلیغات ناپسند برنامه های قمار که خارج از کنترل آنها در فهرست های اپ استور خودشان ظاهر می شوند، از جمله شکایت کردند. مارکو آرمنت، سایمون استورینگ، و دیگران. این موضوع نیز در توییتی که توسط به اشتراک گذاشته شده است برجسته شده است MacStories سردبیر فدریکو ویتیچی.
آیا می توانید تصور کنید که 48.2 میلیارد دلار پول نقد در اختیار داشته باشید و با این حال هنوز فکر کنید "آه بله، آن تبلیغات House of Fun Casino سود ما را افزایش می دهد، بیایید این کار را انجام دهیم" pic.twitter.com/j1k6WT8i2H— فدریکو ویتیچی (@viticci) 26 اکتبر 2022
فراتر از ناراحتی برخی از توسعه دهندگان، اپل به برنامه ها اجازه می دهد تبلیغات را در لیست برنامه های دیگر اجرا کنند، قبلاً این شرکت را به رفتار ضدرقابتی متهم کرده است. در توییت هفته گذشته، کارشناس حقوقی فلوریان مولر استدلال می کند که این تبلیغات «وسیله دیگری برای افزایش نرخ مؤثر مالیات برنامه ها است که توسعه دهندگان را مجبور می کند تا تبلیغات را در صفحات برنامه خود بخرند تا از اینکه دیگران مشتریان را از آنجا دور کنند».
همانطور که توسط Arment اشاره شده است، اپل به تبلیغ کنندگان این امکان را می دهد که آگهی هایشان را در دسته های برنامه متفاوت از دسته برنامه هایشان نشان دهند، و به آگهی های قمار اجازه می دهد در لیست های برنامه های غیرمرتبط مانند برنامه پادکست Overcast ظاهر شوند.
نویسنده: تیم تحریریه آیفون موبای