اپل تبلیغات قمار را در صفحات اپ استور پس از شکایت توسعه دهندگان متوقف می کند [Updated]
انتشار: آبان 05، 1401
بروزرسانی: 28 فروردین 1404

اپل تبلیغات قمار را در صفحات اپ استور پس از شکایت توسعه دهندگان متوقف می کند [Updated]

وجود تبلیغات قمار در اپ استور به طور کلی انتقاداتی را برانگیخته است و برخی اپل را به حریص بودن و دور شدن از سیاست هایی که این شرکت در زمان مدیرعامل سابق استیو جابز حمایت می کرد، متهم می کنند. اپل هم از محل تبلیغات و هم از کاهش 15 تا 30 درصدی خریدهای درون برنامه ای در برنامه های قمار درآمد کسب می کند.


در ماه آگوست، بلومبرگمارک گورمن گفت که اپل می خواهد درآمد فعلی تبلیغات خود را تقریباً سه برابر کند و در آینده به حداقل 10 میلیارد دلار در سال برساند. گورمن گفت که تبلیغات نتایج جستجوی مبتنی بر کلمات کلیدی از سال آینده به اپلیکیشن Apple Maps می آیند.

اپل امروز آگهی های جدیدی را در اپ استور آیفون منتشر کرد که به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا برنامه های خود را در مکان های بیشتری از جمله تب اصلی امروز و در بخش «شما هم دوست داشته باشید» در پایین لیست های برنامه های جداگانه، تبلیغ کنند.

ما برای اظهار نظر با اپل تماس گرفتیم و پرسیدیم که آیا این شرکت قوانین خود را در مورد تبلیغات تشدید می کند یا خیر. اگر پاسخی شنیدیم، این داستان را به روزرسانی خواهیم کرد.



منبع

با تغییرات اخیر اپل در تبلیغات در اپ استور، صفحات محصول شما اکنون ممکن است تبلیغات برنامه های قمار را نشان دهند. یکی از صفحات محصول من همین الان این کار را کرد 😞 pic.twitter.com/CjbrXpajX0— Simon B. Støvring (@simonbs) 25 اکتبر 2022


آرمنت در توییتی نوشت: «اکنون صفحه محصول برنامه من تبلیغات قمار را نشان می دهد، که من واقعاً با آن موافق نیستم. اپل نیز نباید با آن مشکلی داشته باشد.

تب جدید فروشگاه برنامه تبلیغاتی امروز
تنها چند ساعت بعد، چندین توسعه دهنده برجسته از تبلیغات ناپسند برنامه های قمار که خارج از کنترل آنها در فهرست های اپ استور خودشان ظاهر می شوند، از جمله شکایت کردند. مارکو آرمنت، سایمون استورینگ، و دیگران. این موضوع نیز در توییتی که توسط به اشتراک گذاشته شده است برجسته شده است MacStories سردبیر فدریکو ویتیچی.


فراتر از ناراحتی برخی از توسعه دهندگان، اپل به برنامه ها اجازه می دهد تبلیغات را در لیست برنامه های دیگر اجرا کنند، قبلاً این شرکت را به رفتار ضدرقابتی متهم کرده است. در توییت هفته گذشته، کارشناس حقوقی فلوریان مولر استدلال می کند که این تبلیغات «وسیله دیگری برای افزایش نرخ مؤثر مالیات برنامه ها است که توسعه دهندگان را مجبور می کند تا تبلیغات را در صفحات برنامه خود بخرند تا از اینکه دیگران مشتریان را از آنجا دور کنند».