به گفته این شرکت، این برنامه بخشی از تلاش های اپل برای “توسعه بیشتر دسترسی به تعمیرات” است. با این حال، اپل هشدار میدهد که «اکثریت قریب به اتفاق» مشتریان همچنان باید به یک ارائهدهنده تعمیرات حرفهای، مانند فروشگاه اپل مراجعه کنند تا مطمئن شوند که دستگاههایشان ایمن و قابل اطمینان تعمیر میشوند. طی سه سال گذشته، اپل شبکه تعمیرات خود را شامل بیش از 3000 ارائه دهنده تعمیرات مستقل و بیش از 5000 ارائه دهنده خدمات مجاز در سراسر جهان گسترش داده است.
اپل برنامه تعمیر سلف سرویس را در اروپا راه اندازی کرد
اپل امروز اعلام کرد که برنامه تعمیر سلف سرویس خود را در اروپا راه اندازی کرده است و برای اولین بار این برنامه را فراتر از ایالات متحده گسترش می دهد.
در حالی که مشتریان باید قطعات مورد نیاز برای تعمیر را سفارش دهند، اپل یک کیت 49 دلاری ارائه می دهد که شامل تمام ابزارهای ضروری برای انجام تعمیرات برای مشتریان است. کیت اجارهای به مدت یک هفته در دسترس مشتریان قرار میگیرد، قبل از اینکه به اپل بازگردانده شوند و به صورت رایگان ارسال شوند. این گزینه اجاره انعطاف پذیری را به مشتریانی ارائه می دهد که ممکن است نخواهند به طور کامل ابزارها را فقط برای یک تعمیر خریداری کنند.
مشتریان در بلژیک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، لهستان، اسپانیا، سوئد و بریتانیا هم اکنون می توانند قطعات اصلی اپل را خریداری کنند و از طریق فروشگاه تعمیرات سلف سرویس اپل به دفترچه راهنمای تعمیرات مراجعه کنند. اپل میگوید مشتریانی که میخواهند تعمیرات خود را تکمیل کنند، میتوانند بسیاری از رایجترین تعمیرات را برای سریهای آیفون 12 و آیفون 13 و نوتبوکهای مک با سیلیکون اپل انجام دهند.
برای انجام تعمیر، مشتریان ابتدا باید دفترچه راهنمای تعمیر محصول خود و تعمیر خاص را در وب سایت پشتیبانی اپل مرور کنند. پس از آن، آنها می توانند قطعات و ابزار مورد نیاز را از فروشگاه تعمیرات سلف سرویس سفارش داده و تعمیر را آغاز کنند. اپل میگوید تمامی ابزارها و قطعات ارائه شده در فروشگاه تحت آزمایشهای گستردهای قرار میگیرند تا از بالاترین کیفیت، ایمنی و قابلیت اطمینان اطمینان حاصل شود.