اپل برای پشتیبانی از خدمات ماهواره ای رو به رشد، رابطه Globalstar را گسترش می دهد


گلوبال استار امروز یک توافق اصلاح شده با اپل اعلام کرد که بر اساس آن خدمات ماهواره‌ای که از ویژگی‌های اپل پشتیبانی می‌کنند مانند به‌روزرسانی‌های Emergency SOS، کمک جاده‌ای، پیام‌ها، و به‌روزرسانی‌های مکان یافتن من را که اکنون می‌توان در مناطقی بدون وای‌فای زمینی یا تلفن همراه پشتیبانی کرد، گسترش داد. پوشش در کشورهای منتخب

پیام از طریق ماهواره
با توجه به تشکیل پرونده SEC توسط Globalstar، که شریک فعلی اپل در ارائه خدمات ماهواره ای است، Globalstar تعدادی پیشرفت از جمله یک مجموعه ماهواره ای جدید، توسعه زیرساخت زمینی برای پشتیبانی از ماهواره ها و خدمات اپل و افزایش مجوز جهانی برای اپل ارائه خواهد کرد. خدمات ماهواره ای جدید

در ازای آن، اپل تا سقف 1.1 میلیارد دلار برای حمایت از ساخت و پرتاب ماهواره های جدید و سایر هزینه ها پیش پرداخت خواهد کرد. اپل همچنین 20 درصد سهام منفعل را در Globalstar با هزینه 400 میلیون دلار خواهد گرفت.

سرویس‌های ماهواره‌ای اپل در اواخر سال 2022 در مدل‌های آیفون 14 با راه‌اندازی به‌روزرسانی‌های Emergency SOS و Find My‌ از طریق ماهواره در ایالات متحده و کانادا شروع به کار کرد و به کاربران مناطق دوردست اجازه می‌دهد از طریق پیامک با خدمات اضطراری تماس بگیرند. با گذشت زمان، خدمات ماهواره ای اپل به کشورهای دیگر گسترش یافته و عملکردهای جدیدی از جمله کمک کنار جاده در اواخر سال 2023 به آن اضافه شده است و با iOS 18 امسال، کاربران اکنون می توانند با استفاده از iMessage و پیام های متنی از طریق ماهواره حتی در شرایط غیر اضطراری با دیگران ارتباط برقرار کنند.

در زمان راه اندازی سرویس های ماهواره ای اصلی اپل در سال 2022، این شرکت گفت که این خدمات به صورت رایگان برای دو سال اول پس از خرید یک تلفن سازگار ارائه می شود و برای ادامه استفاده از آن ها هزینه ای بیش از آن زمان لازم است. با این حال، اپل دوره خدمات رایگان را تمدید کرده است و هنوز شروع به دریافت هزینه نکرده است. در حال حاضر مشخص نیست که آیا اپل برای استفاده از خدمات ماهواره‌ای هزینه دریافت می‌کند یا نه، و اگر چنین است، هزینه آن چقدر خواهد بود.



منبع