به نظر می رسد اپل تعهد خود را به بازی های سطح بالا در مک افزایش می دهد. به عنوان مثال، macOS Sonoma دارای یک حالت بازی جدید است که به طور موقت عملکرد CPU و GPU را برای بازی در اولویت قرار می دهد. به گفته اپل، حالت بازی همچنین تأخیر صوتی AirPods را کاهش میدهد و با دوبرابر کردن نرخ نمونهبرداری بلوتوث، تأخیر ورودی را با کنترلرهای بازی محبوب شخص ثالث کاهش میدهد. macOS Sonoma اواخر امسال عرضه خواهد شد.
اپل در WWDC این هفته ابزار جدیدی را معرفی کرد که به توسعهدهندگان بازی، پورت کردن بازیهای ویندوز به مک را آسانتر میکند. این جعبه ابزار یک محیط شبیهسازی را فراهم میکند که به توسعهدهندگان اجازه میدهد بازیهای ویندوزی موجود و اصلاح نشده خود را روی مک اجرا کنند و به سرعت ارزیابی کنند که بازی چقدر میتواند روی macOS اجرا شود، قبل از نوشتن هر کدی. یک نسخه بتا از جعبه ابزار برای دانلود در وب سایت توسعه دهنده اپل در دسترس است.
توسعهدهندگان علاقهمند به انتقال بازیهای ویندوز به مک میتوانند برای جزئیات بیشتر، مجموعه ویدیوهای «بازی خود را به مک» اپل تماشا کنند. اپل همچنین صفحه ای در وب سایت خود دارد که در آن فناوری ها و ابزارهای مختلف بازی در دسترس توسعه دهندگان است.
اپل همچنین به توسعه دهندگان یک مبدل شیدر فلزی جدید ارائه می دهد که فرآیند تبدیل سایه زن ها و کدهای گرافیکی یک بازی ویندوز را برای اجرا در مک های دارای سیلیکون اپل ساده می کند. اپل می گوید جعبه ابزار و مبدل به طور قابل توجهی کل زمان توسعه مورد نیاز برای انتقال بازی ها به مک را از ماه ها به چند روز کاهش می دهد.