/2025/01/07/dell-copies-iphone-branding-new-pc-lineup/
انتشار: دی 18، 1403
بروزرسانی: 22 خرداد 1404

/2025/01/07/dell-copies-iphone-branding-new-pc-lineup/


دل روز دوشنبه اعلام کرد که استراتژی برندسازی رایانه شخصی خود را با یک طرح نامگذاری ساده که شباهت زیادی به نامگذاری آیفون اپل دارد، تغییر داده است.

کامپیوترهای دل پرو مکس
سازنده کامپیوتر نام های قدیمی محصولات خود مانند XPS و Inspiron را به نفع سه سطح ساده کنار می گذارد: Dell، Dell Pro، و Dell Pro Max - یک کپی واضح از قرارداد نام گذاری آیفون اپل، که از "Pro" و "Pro" استفاده کرده است. Max" برای متمایز کردن مدل های رده بالاتر خود از زمان معرفی آیفون 11 در سال 2019.

گزارش شده است که این اعلامیه در کنفرانس مطبوعاتی Dell قبل از نمایشگاه CES باعث ایجاد نگرانی ها شد. "نام تجاری شما بسیار شبیه به اپل است. آیا شما فقط آنها را دنبال نمی کنید؟" یکی از مخاطبان از مدیران Dell پرسید بلومبرگ.

جف کلارک، مدیر عملیات، به خبرنگاران پاسخ داد: «مشتریان واقعاً اسامی را ترجیح می دهند که به راحتی به خاطر بسپارند و به راحتی تلفظ شوند. او گفت که خریداران نباید وقت خود را صرف "پیدا کردن نامگذاری ما کنند، که گاهی اوقات کمی گیج کننده بوده است."

کلارک در ادامه ادعا کرد که استراتژی نام گذاری جدید توسط تحقیقاتی که شامل «ده ها هزار مشتری» است، پشتیبانی می شود و استدلال می کند که هیچ شرکتی دارای کلمات رایجی مانند «pro» یا «max» نیست. مایکل دل، موسس و مدیر عامل دل، افزود: سیستم نامگذاری جدید، تجارت با ما را برای مشتریان آسان تر می کند.

کوین ترویلیگر، معاون کسب وکار رایانه های شخصی دل، توضیح داد که هدف تغییر نام تجاری، ساده سازی شناخت محصول برای مشتریان است، مشابه رویکرد اپل برای تثبیت محصولات به یک نام تجاری واحد. نام تجاری Alienware متمرکز بر بازی، که Dell در سال 2006 خریداری کرد، برند موجود خود را حفظ خواهد کرد.

مدیر عامل Dell تغییر نام تجاری را به عنوان بخشی از یک استراتژی گسترده تر برای سرمایه گذاری در بازار قدیمی رایانه های شخصی، به ویژه زمانی که قابلیت های هوش مصنوعی در محاسبات اهمیت بیشتری می یابد، در نظر گرفت. بسیاری از دستگاه های جدید با برند دل شامل واحدهای پردازش عصبی بهینه سازی شده برای وظایف هوش مصنوعی می شوند.

سازندگان رایانه های شخصی به دنبال تقویت فروش خود پس از رکود پس از همه گیری هستند و Dell، HP و Lenovo همگی در حال بررسی استراتژی های مختلف برای تشویق به ارتقا هستند. با توجه به ارزشی که دارد، اپل تنها شرکت الکترونیکی مصرفی نیست که از "pro" در نام محصولات خود استفاده می کند. به عنوان مثال، مایکروسافت تبلت های سرفیس پرو خود را دارد، اما تصور اینکه دومی سعی در توجیه معرفی «سرفیس پرو مکس» داشته باشد، در عین حال که چهره ای مستقیم دارد، دشوار است.



منبع